top of page
  • תמונת הסופר/תChedva Kleinhandler

דפי נחיתה - למה, כמה ואיך

“אני חייב דף נחיתה לקורס/מוצר/שירות שלי!" זה משפט שאני שומעת עשרות פעמים בשבוע, וזה עוד לפני כל הפוסטים ברשתות החברתיות שמבקשים המלצות בניית דפי נחיתה, עיצוב דפי נחיתה וכמובן מפנים לדפי נחיתה.


אז כן, דפי נחיתה זה חשוב - אני הראשונה שתאמר את זה - אבל רגע לפני שמשקיעים זמן וכסף בבנייה, עיצוב ושיווק שלהם, בואו ניקח רגע לשאול כמה שאלות, ובעיקר לענות עליהן.




למה לי דף נחיתה אם יש לי אתר?

אצלנו בפז אינטראקטיב, אין הרבה דברים שאנחנו אוהבים לעשות כמו תהליך מיתוג שלם שכולל כמובן אתר שמדבר בשפה הויזואלית של המותג ומשמש ככלי שיווקי מדהים. עם זאת, כאשר אנחנו מקדמים מוצר ספציפי (כל דבר מנכס נדל"ן להשקעה, מבצע על רהיטים ועד קורס איפור אונליין) המטרה שלנו היא מכירה ולא שיווק. חשוב מאוד שלא נבלבל את הלקוח עם שפע של מסרים ואפשרויות פעולה. וזו בדיוק המהות של דף הנחיתה: הדף שבו "נוחת" הלקוח לאחר שנחשף למוצר שלנו באמצעות קמפיין אפקטיבי, ואליו הוא מגיע במטרה להבין מה העניין ולבצע פעולה אחת ממוקדת שאליה נכווין אותו. דף נחיתה שבנוי היטב יכול להביא לתוצאות של 40-50% אחוזי המרה! וזאת בניגוד למרבית דפי הנחיתה שהם מבלבלים, לא עקביים או עמוסים ולכן מביאים לאחוזי המרה של 4-5% בלבד… הבדל פעוט, נכון? אז בואו ונראה איך עושים את זה היטב.


המסר משרת את המטרה

לדף נחיתה טוב צריכה להיות מטרה אחת בלבד - שיש להגדיר אותה לפני שנתחיל בתכנון. האם אנחנו רוצים לאסוף לידים? לקדם ספר? למכור מוצר? דף הנחיתה כולו צריך להיות עקבי ולהוביל לקריאה לפעולה חזקה, ברורה וקלה לביצוע (או באנגלית Call to Action). חשוב לזכור שללקוחות שלנו יש כנראה היכרות מוקדמת עם הנושא שלשמו התכנסנו. רוב הסיכויים שהם הגיעו לדף הנחיתה מקמפיין או מפוסט נקודתי והם מחפשים את התכלס - להבין האם המוצר מתאים להם, מה הם צריכים לדעת לגביו ואיך הם יכולים לבצע את הפעולה.

לכן, כל מילה או פיקסל בדף הנחיתה חייבים לשרת את המטרות האלה ולספק כמה שפחות פרטים מיותרים, אך מספיק אינפורמציה כדי לייצר אינטראקציה. אם אנחנו לא יכולים לענות לשאלה "למה את רוצה שאדע את הדברים האלה?" למידע אין מקום בדף נחיתה - אלא בכלי שיווקי אחר, אם בכלל.



קריאה חזקה לפעולה

דף הנחיתה כולו בנוי סביב הקריאה לפעולה, ולכן לא ניסחף בניסוחים או בעיצובים באופן שיפחית מהעוצמה של הCTA או יעמעם אותה. העיצוב תמיד תמיד משרת את המסר!

כמה טיפים לקריאה לפעולה אפקטיבית:

  • מסר של 2-3 מילים. תכלס.

  • אפשר להוסיף מילים כמו "היום", "עכשיו" וכן הלאה כדי לייצר תחושת דחיפות, של הזדמנות שלא תחזור על עצמה

  • עיצוב הקריאה לפעולה חייב להיות בולט ומושך. עדיף להימנע מכפתורים אחרים שיסיחו את הדעת, וכמובן מהפניות לאתר או לפרופילים שלכם ברשתות החברתיות, שיוציאו את הלקוח ממוד הרכישה לשוטטות בפייסבוק

  • במידת האפשר - להפנות את הלקוח לפעולה קלה ומהירה שאפשר לעשות אונליין, כמו רכישה או השארת פרטים כך שתוכלו לחזור אליו. אם עבדנו קשה על המסר של דף הנחיתה והקידום שלו, ולבסוף יש מספר טלפון שאנחנו מצפים שהלקוח יתקשר אליו - ההזדמנות עשויה להתמסמס בקלות כי ללקוח אין כעת סבלנות או אפשרות לבצע שיחה. במקרה שמדובר בתעשיות בהן מקובל לסגור עסקה בטלפון, כדאי לאסוף את הפרטים מהלקוח או לדאוג שיהיה לנו מעקב על מי התקשר דרך דף הנחיתה. אתם לא צריכים לשבור על זה את הראש, כמובן. דברו איתנו ונעשה לכם את זה הכי פשוט.

  • ניסויי A/B testing: אנחנו ב2020 והיום אפשר בקלות לבדוק כמה קריאות שונות לפעולה, לקדם אותן במקביל ולראות איזו מהן מביאה אחוזי המרה טובים יותר. ודאו שאתם עובדים עם ספק שלא מפחד מדאטה!



(אובייקטיבית:) למה לבחור במשרד פרסום

אחרי שלמדנו (כמעט) את כל התורה כולה, עכשיו הגיע הזמן להבין עם מי עובדים ואיך מתחילים. אני ממליצה מאוד לעבוד עם משרד פרסום ודיגיטל מנוסה שיפנה אתכם לעשות את מה שאתם עושים הכי טוב. אז איך בוחרים משרד מעולה לבניית דף נחיתה מנצח (ומוכר)? כמה נקודות חשובות:

  • בחרו משרד שאוכל, נושם וחי שיווק בדיגיטל - תכנות ועיצוב הם חשובים אבל הם משרתים כאן את המטרה ולא יכולים להוביל, אחרת נישאר עם דף נחיתה יפהפה שלא עובד

  • בחרו משרד שיידע לשרת אתכם בכל המדיות - לאחר שתבנו את דף הנחיתה, תצטרכו לקדם אותו ברשת. ועוד לפני כן, תצטרכו לתכנן אסטרטגיה. חבל שתצטרכו לעבוד עם שלושה ספקים שונים. תקלו על עצמכם אם תעבדו עם one stop shop.

  • העדיפו משרד שיש לו נסיון עם קהל היעד שלכם ומבין איך הלקוחות שלכם חושבים, מרגישים, מתנהגים והכי חשוב - רוכשים.

  • זכרו: שיווק הוא תהליך. בניית דף נחיתה כמו כל שיתוף פעולה, היא לא "שגר ושכח". בחרו אנשים שאתם סומכים עליהם ויכולים לנהל איתם תקשורת טובה ומלאה באמון כך שתוכלו לעבוד יחד על התכנים, למדוד את הביצועים ולגדול יחד.

אז עכשיו כשיש לכם דוקטורט בדפי נחיתה והרבה חלומות ותכנונים בראש - מזמינה אתכם להתרשם מהפורטפוליו שלנו ולהיות בקשר. בהצלחה!



88 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page